Company Name

Widzisz posty wyszukane dla słów: Gimnastyka buzi i języka





Temat: Histmag 42-43
""Michał "Duke Mihashi" Świgoń"" <miha@interia.plwrote in message


Duke


Jakie umiejętności należy posiadać, by zostać u Was korektorem? Ja kiedyś
chodziłem na gimnastykę korekcyjną. Przypominam sobie także, że ćwiczyłem
przy oglądaniu programu "Gimnastyka buzi i języka". Mam szanse? Pytam serio.

Gromek

Wyświetl wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Histmag 42-43


""Michał "Duke Mihashi" Świgoń"" <miha@interia.plwrote in message

| Duke

Jakie umiejętności należy posiadać, by zostać u Was korektorem? Ja kiedyś
chodziłem na gimnastykę korekcyjną. Przypominam sobie także, że ćwiczyłem
przy oglądaniu programu "Gimnastyka buzi i języka". Mam szanse? Pytam
serio.


Przede wszystkim trzeba być białym:-)
Przykre, ale nie nadajesz się Gromek - za często się robisz żółty, zielony i
czerwony (ze złości):)

Wyświetl wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Histmag 42-43

"Les P" <le@neostrada.plwrote in message



| ""Michał "Duke Mihashi" Świgoń"" <miha@interia.plwrote in message
|

| Duke

| Jakie umiejętności należy posiadać, by zostać u Was korektorem? Ja kiedyś
| chodziłem na gimnastykę korekcyjną. Przypominam sobie także, że ćwiczyłem
| przy oglądaniu programu "Gimnastyka buzi i języka". Mam szanse? Pytam
| serio.

Przede wszystkim trzeba być białym:-)
Przykre, ale nie nadajesz się Gromek - za często się robisz żółty, zielony
i czerwony (ze złości):)


Smutno mi się zrobiło :( Prawda boli...

Gromek

Wyświetl wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Histmag 42-43
Gromek napisał(a):


""Michał "Duke Mihashi" Świgoń"" <miha@interia.plwrote in message

| Duke

Jakie umiejętności należy posiadać, by zostać u Was korektorem? Ja kiedyś
chodziłem na gimnastykę korekcyjną. Przypominam sobie także, że ćwiczyłem
przy oglądaniu programu "Gimnastyka buzi i języka". Mam szanse? Pytam serio.

Gromek


info co i jak - jest w dziale "poszukiwany/poszukiwana" ;)

Duke

Wyświetl wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Szyszko wbrew naturze
kaczki mają krótką pamięć ;)

a tak eee >>serio<<, to moze nie jest tak zle...moze premierowi wystarczyla by
lecytynka i cos na uspokojenie...
w TV byl kiedy taki program ze Zborowskim i przedszkolakami - "Gimnastyka buzi
i jezyka" - powinni przywrocic ten program na antene, a Kaczynski powinien
wziac udzial w programie (jako przedszkolak, nie jako Zborowski), albo czynnie
poogladac, bo mamrocze gorzej niz ja o 6:30 ;), niezaleznie od tego, czy
(mysli, ze) mowi cos z sensem, czy bez. A potem sa "trdnsci wzrnkw"
Wyświetl wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Horodyńska dziś w TVN
Oj, znowu pojawia się problem międlącej ustyma Jojasi, która niestety poza
wyuczonymi formułkami i prezentowaniem wiedzy, jaką podczas lekcji dykcji
zdobyła (jak patrzę na nią, mam nieodparte wrażenie, jakbym patrzyła na żywą
reklamę programu "gimnastyka buzi i języka";)) niezbyt wiele ma do powiedzenia.
Zgrabna - no tak.
Ładna - dyskusyjne (interesująca to już prędzej).
Kompetentna - hmmm. Wyświetl wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: jak dobrze zacząć pracę...
>w ostatnim tyg sierpnia koleżanki opracują plany
> zajęć,tematy czy jak to się zwie...oszaleję, jak mam się
>przygotować!!!
Nie szalej.

Poczytaj:
forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=47465&w=65220721
forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=47465&w=62291765
I kilka innych wątków, które tak pięknie zebrała
nauczycielka_przedszkola (wierszyki, gimnastyka buzi i języka itp.).

Idź do biblioteki pedagogicznej (albo księgarni). Znajdziesz tam
dużo gotowych scenariuszy zajęć i miesięcznych planów pracy dla
wszystkich grup wiekowych. Dobrze by było, gdybyś wiedziała jaki
program realizuje przedszkole (autor, tytuł), bo zwykle te
scenariusze pisane są do konkretnych programów. Bibliotekarz
(sprzedawca) na pewno Ci pomoże.

Przygotuj sobie kilka zabaw ruchowych i wierszyków. Dzieci
uwielbiają, kiedy pani potrafi im pokazać coś ciekawego/wciągnąć do
wspólnej zabawy.

Powodzenia
Wyświetl wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Zabawy na pierwszy dzień
Prosty ale bardzo skuteczny pomysl na nauczenie dzieci siadania
przed stolikami do posilkow.Przewaznie wykorzystywalam go w nowej
grupie maluszkow.
Wycinamy z kolorowego kartonu roznokolorowe kola,prostokąty,
trójkąty,kwadraty dużych rozmiarow i rozkladamy na podlodze przed
stoliczkami (moga to byc tez kwiatki,pilki itp ale np figury
dodatkowo ucza czegos maluchy).Jesli dzieci mają usiąśc przed kazdym
stolikiem w rządku,to rozkladamy kartonowe figury w rządku,jesli
stoliki sa okrągla to kladziemy kartonik za kazdym krzeselkiem itp.
Po tygodniu mamy opanowane usadzenie dzieci przed stolikami w
porządku i gwarancje,ze dziecko ktore wychodzi z lazienki siada na
kartoniku i "nie szwenda" sie po sali.Wiem,ze w niektorych grupach
praktykuje sie usadzanie dzieci na krzeselkach (nie przed stolikami)
do posilku od razu po wyjsciu z lazienki,niemniej ja moment pomiedzy
umyciem rak i usadzeniem przed stolikami a usadzeniem na krzeselkach
juz do skonsumowania posiłku wykorzystuje na cwiczenia z
zakresu "gimnastyka buzi i jezyka" (np,jadą koniki na obiad -dzieci
mlaskają jezyczkami),powtorke krotkiego wierszyka lub piosenki.

Wyświetl wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Nasze pomysły i triki ułatwiające pracę z grupą
Nasze pomysły i triki ułatwiające pracę z grupą
Postanowilam zalozyc ten wątek abysmy podzielily sie wiedza,ktorej nie
uzyskalysmy na studiach a jedynie zdobylysmy od doswiadczonych kolezanek czy
same doznalysmy olsnienia i cos nam przyszlo do glowy,ewentualnie byl to
skutek nie eureki a przemyslen.Tylko mam prosbe aby ten wątek nie byl
martwy )))

Na początek prosty ale bardzo skuteczny pomysl na nauczenie dzieci siadania
przed stolikami do posilkow.Przewaznie wykorzystywalam go w nowej grupie
maluszkow.
Wycinamy z kolorowego kartonu roznokolorowe kola,prostokąty,trójkąty,kwadraty
dużych rozmiarow i rozkladamy na podlodze przed stoliczkami (moga to byc tez
kwiatki,pilki itp ale np figury dodatkowo ucza czegos maluchy).Jesli dzieci
mają usiąśc przed kazdym stolikiem w rządku,to rozkladamy kartonowe figury w
rządku,jesli stoliki sa okrągla to kladziemy kartonik za kazdym krzeselkiem
itp.
Po tygodniu mamy opanowane usadzenie dzieci przed stolikami w porządku i
gwarancje,ze dziecko ktore wychodzi z lazienki siada na kartoniku i "nie
szwenda" sie po sali.Wiem,ze w niektorych grupach praktykuje sie usadzanie
dzieci na krzeselkach (nie przed stolikami) do posilku od razu po wyjsciu z
lazienki,niemniej ja moment pomiedzy umyciem rak i usadzeniem
przed stolikami a usadzeniem na krzeselkach juz do skonsumowania posiłku
wykorzystuje na cwiczenia z zakresu "gimnastyka buzi i jezyka" (np,jadą
koniki na obiad -dzieci mlaskają jezyczkami),powtorke krotkiego wierszyka lub
piosenki.
Pozdrawiam
Wyświetl wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Gimnastyka buzi i języka
Gimnastyka buzi i języka.

W tym artykule chciałabym Państwu przedstawić propozycje ćwiczeń
usprawniających narządy mowy w celu prawidłowego wymawiania głosek.

Ćwiczenia do głoski "r" :

unoszenie języka na górną wargę,

oblizywanie językiem górnego podniebienia od zębów do tyłu gardła,

kląskanie językiem "jak konik".

Ćwiczenia do głoski "k" :

opieranie języka o dolne zęby,

ziewanie.

Ćwiczenia do głoski "cz" :

czubek języka na wardze górnej, czubek języka na wardze dolnej,

zaokrąglanie i spłaszczanie ust na przemian,

kierowanie języka w kąciki ust: w prawo i w lewo,

dotykanie językiem poszczególnych zębów po kolei.

Ćwiczenia do głoski "sz" :

"ryjek" - zęby razem, uśmiech - zęby razem,

oblizywanie górnego podniebienia końcem języka od zębów do tyłu gardła,

język szeroki na dół i szeroki na górne zęby.

Ćwiczenia do głosek "s", "c", "z", "dz" :

uśmiech - ryjek,

przełykanie,

gwizdanie

dmuchanie w rurkę przez zęby "ssss"


Życzę Państwu mnóstwa mile spędzonych chwil na wspólnej zabawie ze swoimi
pociechami.


Katarzyna Ganita
Wyświetl wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Poprawiamy wymowę
Oj, nie wiem... Mama zajmuje się korektą polskiej wymowy, więc raczej nie będzie wiedziała takich rzeczy... :/

Jedyne, co mogę doradzić z własnego doświadczenia (zajmuję się trochę fonetyką na studiach), to znaleźć gdzieś opis artykulacji danej głoski (miejsce artykulacji, czyli gdzie i czym się ją wymawia i sposób artykulacji), a następnie próbować wymówić wg opisu i ćwiczyć do upadłego :/. No i stosować ogólne ćwiczenia na usprawnienie narządów artykulacyjnych (gimnastyka buzi i języka ;)). Jeżeli chodzi o konkretne sztuczki, to chyba tylko specjalista od rosyjskiej fony mógłby coś powiedzieć konkretnego...
Wyświetl wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: aparat a sauna??????
Turnee...?hmmm a wiesz,że to jest myśl!Ale może poczekajmy z tym aż skończę mój
kolejny projekt naukowy noszący tytuł: Tańczący z gęsiami a tańczący z gęsiami
prim.Dość banalne,ale jakże odkrywcze.Poruszam w nim nawet temat kserokopiarki!
wróżyć można ze wszystkiego jak to zwykłam powiadać.Z oparów żelazkowych
ostatnio idzie mi najlepiej(gożej z zajęć praktycznych z żelazka).Jo wierzu w
Ciebiei myśle,że wisz!Wszystko wimy tylko chcieć musimy(może zajmę się
poezją?).Gimnastyka buzi i języka się kłania!Mam parę odcinków nagranych na
kasecie wideo,reflektujesz?Górna jedynka to jednakowoż cudowny pomysł,pozosteje
jednak pytanie która?Bo ja naprzykład mam dwie,ale może to jakiś wybryk
natury.Żelki w ksztaucie pająków podrożały od kiedy to filmy produkcji Awok
company ,,Wszystkie pająki green_grin"zrobił furorę na festiwalu we
Włodzimierzu. Wyświetl wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: GIMNASTYKA BUZI I JęZYKA
GIMNASTYKA BUZI I JęZYKA
Witam, witam sąsiadów i o zdrówko pytam!;)
Piszę w sprawie kłopotów bądź chęci poznania języka.
Udzielam korepetycji z języka angielskiego, francuskiego i jak ktoś ma ochotę
to podstaw chińskiego ( uczę się go już 2 rok) dzieciom w wieku przedszkolnym,
szkolnym i gimnazjalnym.
Więcj informacji, jakieś uwagi, chęć poznania...
mój mail: dominiq@autograf.pl
Z góry dziękuję za wyrozumiałość - to mój pierwszy post.
Pozdrawiam,
Dominiqa
Wyświetl wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Klub Malucha zaprasza
Klub Malucha zaprasza
W okolicy Ruczaju, na osiedlu Cegielnianym (Cegielniana 43)od 3
września będzie działał Klub Malucha. Dzieci w wieku przedszkolnym
(lub trochę młodsze) w godzinach 8.30 - 13.30 będą mogły świetnie
się bawić i uczestniczyć w wielu różnorodnych zajęciach prowadzonych
przez specjalistów. W programie zajęcia ogólnorozwojowe, rytmika,
j.angielski, gimnastyka buzi i języka, profilaktyka dysleksji,
zabawa w teatr, warsztaty ceramiczne, "poznaję przyrodę", "poznaję
Kraków".
Zapraszam na dzień otwarty 31 sierpnia w godzinach 17-19.
Chętnie odpowiem na wszystkie pytania i udzielę szczegółowych
informacji na priv.
Wyświetl wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Matki józefowskie - chodźmy na kawę!
w smykusiu bylam też kiedys, ale w porównaniu do otwocka odpada.

co do Kredki to musicie tam zadzwonić bo nie ma chyba wszystkich zajęć jeszcze.
my chodzimy w czwartki na hula-hop, chodza dzieciaczki od mniej wiecej 1,8 do 3
lat-trzeba zobaczyc po prostu na ile dzieć się nadaje na takie zajęcia. wiem że
jest grupa też we wtorek a w środę są zajęcia gimnastyka buzi i języka też dla
takich małych. reszta zajęć chyba dla starszych dzieci. o sobotnich nic nie wiem.
generalnie zajęcia fajne, grupy do 6 osób, rodzic zostaje z dzieckiem na
zajęciach i wspólnie się bawimy. piosenki, poznawanie różnych rzeczy, zabawy w
kółku, zawsze jakiś motyw plastyczny. trzeb przyjść zobaczyć. Wyświetl wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Klub Malucha
Klub Malucha
W okolicy Ruczaju, na osiedlu Cegielnianym (Cegielniana 43)od 3
września będzie działał Klub Malucha. Dzieci w wieku przedszkolnym
(lub trochę młodsze) w godzinach 8.30 - 13.30 będą mogły świetnie
się bawić i uczestniczyć w wielu różnorodnych zajęciach prowadzonych
przez specjalistów. W programie zajęcia ogólnorozwojowe, rytmika,
j.angielski, gimnastyka buzi i języka, profilaktyka dysleksji,
zabawa w teatr, warsztaty ceramiczne, "poznaję przyrodę", "poznaję
Kraków".
Zapraszam na dzień otwarty 31 sierpnia w godzinach 17-19.
Chętnie odpowiem na wszystkie pytania i udzielę szczegółowych
informacji na priv.
Wyświetl wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Klub Malucha
Klub Malucha
W okolicy Ruczaju, na osiedlu Cegielnianym (Cegielniana 43)od 3
września będzie działał Klub Malucha. Dzieci w wieku przedszkolnym
(lub trochę młodsze) w godzinach 8.30 - 13.30 będą mogły świetnie
się bawić i uczestniczyć w wielu różnorodnych zajęciach prowadzonych
przez specjalistów. W programie zajęcia ogólnorozwojowe, rytmika,
j.angielski, gimnastyka buzi i języka, profilaktyka dysleksji,
zabawa w teatr, warsztaty ceramiczne, "poznaję przyrodę", "poznaję
Kraków".
Zapraszam na dzień otwarty 31 sierpnia w godzinach 17-19.
Chętnie odpowiem na wszystkie pytania i udzielę szczegółowych
informacji na priv.
Wyświetl wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Brak czasu.
Brak czasu.
Też tak może macie? Ja totalnie cierpię na brak czasu. Marudzę że
sam, że chciałbym. Ale kiedy przychodzi mi się z kimś umówić,
spotkać, pogadać, pobyć... Ło ludzie. Nie ma jak, nie ma kiedy,
gimnastyka buzi i języka W moim przypadku wynika to, m.inn.
zapewne, z beznadziejnej nieumiejętności planowania i gospodarowania
czasem. Myślę że już tak długo jestem sam i tak jestem tą moją
samotnością zaabsorbowany że zabiera mi ona wszystkie wolne chwile.
Chociaż próbuję, coraz częściej rezygnuję ze swoich obowiązków na
rzecz spotkań z innymi. Wiecie, myślę, dochodzę do takich wniosków
właśnie... jestem samotny z własnego wyboru. To nie jest tak, że
cały świat sprzeciwił się przeciwko mnie. To ja wybieram i decyduję
o rzeczywistości w jakiej się znajduję. To ja kieruję moim losem. A
że skręcam zawsze w złym kierunku... No ale to przecież ja skręcam.
Mam tak mało wiary w siebie...
Oj coś smęcę
Więc jak z tym czasem u Was ?
Wyświetl wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Tarchomin - przedszkola Funny Kids, Plastuś i inne
Robiłam wywiad,ale o tym przedszkolu nie wiedziłam w zeszłym roku nic,bo ta
filia stonogi własnie od września się otwierała. Dla nas miala ten zasadniczy
plus,że jest za płotem. W grupie pięciolatkow ,do której chodzi mój
syn ,jest ich 6,zas czterolatkow ok.14 (o maluszkach nie wiem).My mamy jedną
ciocię,zas inne grupy dwie.Jest jadalnia oraz salka gimnastyczna.Czesne wynosi
600zl miesięcznie plus chyba 400 wpisowego na początek jednorazowo.Angielski w
starszych grupach jest codziennnie (z ciocią),jest gimnastyka
korekcyjna,glottodydaktyka(dzieci mówią na nia"literki"-maly sporo z tego
korzysta),gimnastyka buzi i języka.z dodatkowych zajęć jest ju -jitsu (chyba
tak to się pisze?) oraz ma być cykl zajęć z ceramiki.Czy teraz jest logopeda -
nie wiem-nie potrzebujemy.w zeszłym roku były indywidualne spotkania z
psychologiem i jakies obserwacje,na które trzeba było wyrazic zgodę.Najlepiej
przyjść i samej porozmawiać i zobaczyć. Wyświetl wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: policzki a robienie loda
Wiesz co, chyba z 10 minut przygladalam sie swoim policzkom w lustrze i co...i
nic! Zero zwisajacych policzkow...a juz napewno jakichkolwiek zmarszczek. To
sie nazywa: GIMNASTYKA BUZI I JEZYKA he he a jak wszyscy wiem gimnastyka
(niewazne w jakiej postaci) to samo zdrowie i gwarancja dobrej kondycji. A tak
wogole wykonywanie fellatio nie jest zadnym poswieceniem. Wiesz, to niesamowita
przyjemnosc jaka mozesz dac osobie ktora kochasz, a nawet przyjemnosc tylko dla
przyjemnosci...JESTEM ZDECYDOWANIE ZA!!! Wyświetl wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Niejadek - Peritol - moje doświadczenia .
Mój Michał (2,5 roku) do 2 lat nie gryzł nic. Jadł WYŁĄCZNIE kaszki i
zmiksowane zupki.
Bałam się dawać mu jakiekolwiek kawałki, bo jak się odrobinę zakrztusił to
wymiotował tym, co z takim trudem włożyliśmy mu do buzi.
Pewien przełom nastąpił po skończeniu 2 roku.
Teraz też słabo żuje, ale potrafi zjeść kanapkę z masłem i wędliną, jabłko,
parówki, zupy już niezmiksowane (warzywa, ziemniaki lub makaron itp.),
naleśniki czy placki ziemniaczane.
Ale większość posiłków to jednak papki - twarożki, płatki owsiane, deserki
sojowe - bo po prostu łatwiej mu je włożyć do buzi przy zabawie i szybciej je
połyka. Kanapkę potrafi jeść przez 40 min.
Logopeda twierdzi, że mały zdecydoowanie za mało gryzie i żuje (słaba
gimnastyka buzi i języka) oraz, że samodzielnie nie jedząc nie ćwiczy
koordynacji oko-buzia i mogą z tego wyniknąć w przyszłości problemy z
rysowaniem, pisaniem itp. zdolnościami maualnymi.
Logopeda namawia mnie b.gorąco, aby nauczyć małego jeść samodzielnie, ale ja
wiem, że w ten sposób to on nic nie zje.
No cóż, kiedyś chyba i tak będziemy musieli przejść na samodzielne jedzenie,
tylko kiedy.....
No i z ta rehabilitacją paszczy, fonna, to nie żart. Mamy zalecone masaże
języka i buzi, ale mały nie daje ćwiczyć, bo gryzie nas po palcach )).
A z młodszym masowaliśmy mu język i buzię jak był malutki i zdecydowanie lepiej
radzi sobie i ze ssaniem piersi i z gryzieniem i żuciem.
Także warto próbować .
Pozdrawiam,
Ania Wyświetl wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Programy dla dzieci w TV - jak oceniacie?
Domisie, w niedzielę, "puszczane" są o godz.7.55 i chwała za to TVP. Mój 4latek
ogląda właściwie wszystkie programy dla dzieci i chyba właśnie Domisie polubił
bardzo (to nowy program). Bardzo podoba mu się piosenka początkowa, zabawy
pokazywane w programie - gimnastyka ogólnorozwojowa, gimnastyka buzi i języka,
czasem jest plastyka, informacje o zwierzętach. No i relacje między domisiami
pokazane są w fajny sposób. Myślę, że to trafiony program dla przedszkolaków.
Wyświetl wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Klub Maluszka w Piastowie
Otwarcie planujemy na czerwiec, ale zapisywać można się już teraz,
niebawem rusza strona www, tam bedzie wiecej informacji, teraz mogę
podać numer telefonu 511 65 00 46

Zajęcia dodatkowe:
rytmika
plastyka
język angielski
warsztaty naukowe "Poznajemy świa"
gimnastyka buzi i języka
zajęcia ruchowe
@ dla dzieci starszych zajęcia z książeczką przedszkolaka Wyświetl wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Mówienie - logopeda
Izuniu super że jesteś i korzystam ile mogę: Zuzia, 3 latka: zamienia K na T
(tot=kot, tutu=kuku)i G na H (noha=noga, mohe=moge), czy mam jeszcze czekać
czy już do specjalisty, czy potrzebne w tym przypadku ćw. wywołujace głoskę
czy wystarczy "gimnastyka buzi i języka" dzięki czekam na odzew.
Wyświetl wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Mówienie - logopeda
barbamama napisała:

> Izuniu super że jesteś i korzystam ile mogę: Zuzia, 3 latka: zamienia K na T
> (tot=kot, tutu=kuku)i G na H (noha=noga, mohe=moge), czy mam jeszcze czekać
> czy już do specjalisty, czy potrzebne w tym przypadku ćw. wywołujace głoskę
> czy wystarczy "gimnastyka buzi i języka" dzięki czekam na odzew.

Właściwie mała ma troszkę czasu ale ćwiczenia nie zawadzą. I chyba przeszłabym
się do logopedy. Poleci odpowiednie bo niechcący taka wymowa może jej się
utrwalić.Ja musiałabym jej posłuchać a to tu niewykonalne Wyświetl wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Logopeda w przedszkolu-jest wszędzie?
No tak nie dodałam skąd jestem- z Warszawy.

No właśnie widze że sytuacja w sumie jest dośc tragiczna.
Nie wiem dlaczego np. maluchy mają tylko robione badania przesiewowe,skoro im
wcześniej zacznie sie prace z dzieckiem lub nawet profilaktykę tym lepiej.

Dobrze wiem jak jest z realizaja "zalecanych" zajęc w domu, więc zajęcia 1x na
dwa tyg większego sensu nie mają, no chyba że rodzice maja dużą świadomosć tego
jak wazne jest dla dziecka by poprawnie oddychało i ćwiczyło cały aparat
artyklacyjny

Uważam że zajęcia w stylu "gimnastyka buzi i języka na wesoło" powinny być w
kazdym przedszkolu tak samo jak rytmika czy inne zajęcia.I to 2-3x w tygodniu.
Naprawdę można świetnie to zorganizować, połączyc muzykę,ruch,zabawe i cwiczenia
logopedyczne.

Jak czasami patrze na te dzieciaczki, 1,5-2 latki co cały czas oddychaja przez
buzię, jezyczek wywalony, buzia otwarta jakby co najmniej ducha zobaczyły.
No ale co tam-prędzej czy później trafia do logopedy.

Coraz czesciej się zastanawiam nad zorganizowaniem takich zajęć popołudniowych
dla maluchów. Z różnymi zabawami,mużyką,z rodzicami oczywiście,żeby wiedzieli że
można to tez robić w domu.

No w końcu profilaktyka tez jest baaardzo ważna!
Musze się tylko zorientowac jak jest z lokalem,gdzie taki podnająć-czy w
przedszkolu,ile cos takiego kosztuje.

POzdrawiam
A Jak coś zorganizuję dam znać )
Wyświetl wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Wrocław kurs przygotowawczy do podstawówki dla 6 l
Cytat jaki ty chcesz kurs przygotowawczy dla 6-latka?????? i po co???????????  

Ja byłam pewna, że kurs przygotowawczy do pierwszej klasy to się nazywa zerówka

Mojemu aspiemu jednakoż by się przydało parę kursów przygotowawczych. Np. kursy:

- Jak nie zapominać o wszystkim w 3 sekundy

- Zajęcia praktyczne: gubienie wszystkiego, łącznie ze szkolnym plecakiem, kluczem od szafki, kopią klucza od szafki i sobą - jak uniknąć?

- Siedzenie na dupie. st. I - podstawy, czyli krzesło to nie bujak
- Siedzenie na dupie st. II. - jak uspokoić górną połowę ciała, wyższość zabawy gniotką nad wyłamywaniem palców i gryzieniem ściany
- Siedzenie na dupie st. III. - techniki dla zaawansowanych czyli jak połączyć umiejętności wyuczone podczas dwóch poprzednich stopni kursu

- Gimnastyka buzi i języka - czyli kiedy jej zaprzestać.

Wyświetl wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: ohydki
He he, strój gimnastyczny:)))) Gimnastyka buzi i języka;) Wyświetl wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: KLUBY MALUCHA W BIAŁYMSTOKU
KLUB MALUCHA KANGUREK
kangurek-klub.pl
ul. Nowosielska 54
tel. 696 358 250, 601 189 686


ZAPRASZAMY WSZYSTKIE DZIECI DO KLUBU KANGUREK OD PONIEDZIAŁKU DO PIĄTKU W GODZINACH OD 7:00 DO 17:00 (SOBOTY PO WCZEŚNIEJSZYM UZGODNIENIU)

Oferta:
Duży Kangurek - 550 zł
To możliwość pozostawienia dziecka na cały miesiąc od godz 7.00 - 17.00 ( 200 godzin w miesiącu).
W cenę wliczone są zajęcia z muzyki, gimnastyki, języka angielskiego, spotkania z logopedą i lekarzem pediatrą.

Średni Kangurek - 350 zł
To możliwość pozostawienia dziecka na 30 godzin tygodniowo ( 120 godzin w miesiącu).
W cenę wliczone są zajęcia z muzyki, gimnastyki, języka angielskiego, spotkania z logopedą i lekarzem pediatrą.

Mini Kangurek - 275 zł
To możliwość pozostawienia dziecka na 20 godzin tygodniowo ( 80 godzin w miesiącu). W cenę wliczone są zajęcia z muzyki, gimnastyki, języka angielskiego, spotkania z logopedą i lekarzem pediatrą.

Angielski z Kangurkiem - 20 zł

Taniec z Kangurkiem - 20 zł
(piątek od 17:00 do 18:00)

Fiku – miku z Kangurkiem - 20 zł
(gimnastyka korekcyjna)

Gimnastyka Buzi i Języka - 20 zł
(zajęcia z logopedii na wesoło)

Aikido - 20 zł
(wtorek od 17:15 do 18:15)

Impreza z Kangurkiem - 300 zł
(urodziny, bale Andrzejkowe, Mikołajkowe, Karnawałowe,
Dzień Babci, Dzień Dziecka, Dzień Rodziny itp.)



ZAJĘCIA FITNESS DLA PAŃ

Aerobik (ponidziałki i środy od 18:00 do 21:00)

Aerobik+Taniec (wtorki i czwartki od 18:30 do 20:30)

Pilates i Yoga (piątki od 18:30 do 20:30) Wyświetl wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: pomoc-materiały- ćwiczenie mowy
forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=47465&w=62349320
Gimnastyka buzi i języka Wyświetl wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Gimnastyka buzi i języka
Gimnastyka buzi i języka
Spadł bąk
na strąk
a strąk na pąk,
pękł strąk
a bąk się zląkł.
Wyświetl wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: pączkowi skrytożercy...
od jutra zacięta gimnastyka... buzi i języka ))

Wyświetl wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Dobranocki lat 90-pamiętacie?
taaaak Kulfon i Monika rządzą.. do tego gimnastyka buzi i języka i życie miało
sens Wyświetl wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Używanie języka w sypialni
np. bardzo interesująca jest gimnastyka buzi i języka Wyświetl wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Całowanie
Wiktor Zborowski kiedyś prowadził z dziećmi program "Gimnastyka buzi i języka"

Wyświetl wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: jak nauczyc 19mies synka mowic?
Przede wszystkim należy dużo mówić do dziecka, starać się aby choć przez kilka
minut dziennie zwracało uwagę na twarz w czasie mowy. Mówmy do dzieci normalnie
a nie ciuciu, papu itp. Można oczywiście spieszczać czasem (pępuszek, mydełko)
ale bez przesady. Pomyślcie jakby ktoś cały czas do nas mówił - marcheweczka,
krzesełeczko, obiadeczek, koszuleczka, majteczki ... to czy nie zemdliło by nas?
Starać się aby dziecko kojarzyło nazwę z konkretnym przedmiotem, jeśli mówimy
marchewka to pokażmy ją, widzimy motyla to nazwijmy go itp. Dzieciaki w tym
wieku myślą konkretami i warto o tym pamiętać.
Jeśli maluch będzie znał nazwy, to jak przyjdzie odpowiedni moment to zacznie
mówić. Czytając jakąś bajeczkę zwracamy uwagę na ilustracje i prośmy malucha,
aby wskazał ptaszka, słoneczko, domek, konika itp. Początek mowy to pojawienie
się najprostszych głosek ale również wyrazów dźwiękonaśladowczych typu muuu
(krowa), miau (kot), beeee (owca). Pamiętajmy też o tym pokazując świat dziecku.

Można też przygotowywać aparat artykulacyjny kilkoma fajnymi ćwiczeniami
dostosowanymi oczywiście do wieku i możliwości dziecka np. dmuchanie piórka,
zdmuchiwanie płomyka ze świeczki, zdmuchiwanie piany z dłoni (w czasie kąpieli),
dmuchanie kartki na stole, puszczanie bąbelków przez słomkę (też może być w
czasie kąpieli), nauka picia przez rurkę itp. oraz uwrażliwianie słuchu zabawami
muzycznymi np. cymbałki, bębenek, klaskanie w rytm, pokazywanie, iż inny dźwięk
wydaje łyżka uderzona o pokrywkę a inny o deskę drewnianą itp. oraz tzw.
gimnastyka buzi i języka - zabawa mimiką twarzy przed lustrem.

Ważne jest też aby zwrócić uwagę na poprawność językową w otoczeniu dziecka tzn.
np. zdecydowanie nie polecam piosenek Arki Noego, gdzie duża część dzieci
sepleni itp. Ja kupiłam do tańczenia i słuchania mojemu maluchowi sprawdzone
piosenki Pana Tik-Taka i Kukulską.

Jestem mamą 3 letniego chłopca (wcześniaka). Słowa typu mama, babba, cyta
pojawiły się już dawno. Jednak dopiero teraz zaczęły pojawiać się kolejne. Jeśli
powie coś niepoprawnie to ja wypowiadam poprawnie dane słowo ale nie zawsze
proszę o powtórzenia (każdy z nas wkurzyłby się jeśli za każdym razem miałby
powtórzyć i w efekcie nastąpiłby lęk przed mową). Jednak za każdym razem chwalę,
już za samą chęć mówienia, za podjęty wysiłek.



Wyświetl wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Opóźniona mielinizacja
Moja obecnie 6 i pół letnia córka zaczeła mówić w wieku 3 i pół roku.
Bezpośrednią przyczyną opóźnienia mowy był tzw. blokada psychologiczna po
poważnym poparzeniu gdy miała prawie 2 latka. Poparzenie się zagoiło, ale
wizyty w szpitalu i zabiegi spowadowały,że dziecko przestało mówić.
Bardzo niepokoiło mnie to,ale lekarze( foniatra, otorlaryngolog,pediatra,
psycholog), twierdzili,że ponieważ prawidłowo się rozwija, nie mam powodu
panikować tylko czekać. Od 3 roku życia chodziłyśmy do logopedy, kóra
doradziła,żeby ,posłać córkę do przedszkola. Dzięki uprzejmości pań
przedszkolanek (dla nich był to problem, bo w maluchach, była najmłodsza)
chodziła na 4 godz.
Myśle,że najbardziej właśnie pomogło przedszkole. Przy dzieciach, musiała się
jakoś komunikować. Jednocześnie w domu dużo jej czytałam, starsza o 2 lata
córka wciągła ją w zabawy teatrzykowe,śpiewałam jej mnóstwo piosenek i
ćwiczyła . My to nazwałyśmy "gimnastyką buzi i języka"(był kiedyś taki program
dla dzieci).
Mowa drgnęła jak córka miała około 3 i pół roku, czyli pod konieć pierwszej
grupy w maluchach, później nastąpił niesamowity rozwój, ale niesty pojawił się
nowy problem : zacinanie. Córka strasznie chciała duzo powiedzieć , jakby
chciała nadrobić stracony czas. Miała coraz większy zasób słownictwa ale
narządy mowy nie nadąrzały... I znów logopeda, ćwiczenia... i tak już 3 rok.
Teraz córka mówi świetnie. Zostało tylko wyćwiczenie R, ale to już kwestia
czasu.
Uff. Duzo mi się napisało. Ale chciałam przedstawić Ci drogę, która może nie
jest łatwa, wymaga czasu i ogromnej cierpliwości, ale przynosi efekty.
Myślę,że nie można wyszukiwać czy powodem jest szczepienie, czy złe czary mary
Baby Jagi. Czasem przyczyny są zupełnie różne w poszczególnych przypadkach..
Najważniejsze,żeby nie stracić nadzieji.
Jak chcesz porozmawiać , wymienic doświadczenia daj znać.
MM
Wyświetl wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: poranna gimnastyka buzi i języka ;)
poranna gimnastyka buzi i języka ;)
właśnie dostałam poniżego maila i się z Wami nim dzielę, miłej zabawy
BĄK
Spadł bąk na strąk, a strąk na pąk. Pękł pąk, pękł strąk, a bąk się zląkł.

BYCZKI
W trzęsawisku trzeszczą trzciny, trzmiel trze w Trzciance trzy trzmieliny
a trzy byczki znad Trzebyczki z trzaskiem trzepią trzy trzewiczki.

BZYK
Bzyczy bzyg znad Bzury zbzikowane bzdury, bzyczy bzdury, bzdurstwa bzdurzy i
nad Bzurą w bzach bajdurzy, bzyczy bzdury, bzdurnie bzyka, bo zbzikował i
ma bzika!

CHRZĄSZCZ
Trzynastego, w Szczebrzeszynie chrząszcz się zaczął tarzać w trzcinie.
Wszczęli wrzask Szczebrzeszynianie: - Cóż ma znaczyć to tarzanie?!Wezwać
trzeba by lekarza, zamiast brzmieć, ten chrząszcz się tarza! Wszak
Szczebrzeszyn z tego słynie, że w nim zawsze chrząszcz BRZMI w trzcinie!
A chrząszcz odrzekł nie zmieszany:- Przyszedł wreszcie czas na zmiany!
Drzewiej chrząszcze w trzcinie brzmiały, teraz będą się tarzały.

CIETRZEW
Trzódka piegży drży na wietrze, chrzęszczą w zbożu skrzydła chrząszczy,
wrzeszczy w deszczu cietrzew w swetrze drepcząc w kółko pośród gąszczy.

CZYŻYK
Czesał czyżyk czarny koczek, czyszcząc w koczku każdy loczek, po czym
przykrył koczek toczkiem, lecz część loczków wyszła boczkiem.

DZIĘCIOŁ
Czarny dzięcioł z chęcią pień ciął.

GORYL
Turlał goryl po Urlach kolorowe korale, rudy góral kartofle tarł na tarce
wytrwale, gdy spotkali się w Urlach góral tarł, goryl turlał chociaż
sensu nie było w tym wcale.

HUCZEK
Hasał huczek z tłuczkiem wnuczka i niechcący huknął żuczka. ? Ale heca... -
wnuczek mruknął i z hurkotem w hełm się stuknął. Leży żuczek, leży wnuczek, a
pomiędzy nimi tłuczek. Stąd dla huczka jest nauczka by nie hasać z tłuczkiem
wnuczka.

>> > JAMNIK
W grząskich trzcinach i szuwarach kroczy jamnik w szarawarach, szarpie kłącza
oczeretu i przytracza do beretu, ważkom pęki skrzypu wręcza, traszkom suchych
trzcin naręcza, a gdy zmierzchać się zaczyna z jaszczurkami sprzeczkę
wszczyna, po czym znika w oczerecie w szarawarach i berecie....
>> >
>> > KRÓLIK
Kurkiem kranu kręci kruk, kroplą tranu brudząc bruk, a przy kranie, robiąc
pranie, królik gra na fortepianie.

>> > KRUK
Za parkanem wśród kur na podwórku kroczył kruk w purpurowym kapturku,raptem
strasznie zakrakał i zrobiła się draka, bo mu kura ukradła robaka.
>> >
>> > MUSZKA
Mała muszka spod Łopuszki chciała mieć różowe nóżki - różdżką nóżki
czarowała, lecz wciąż nóżki czarne miała.
- Po cóż czary, moja muszko? Ruszże móżdżkiem, a nie różdżką! Wyrzuć wreszcie
różdżkę wróżki i unurzaj w różu nóżki!
>> >
>> > PCHŁA
Na peronie w Poroninie pchła pląsała po pianinie. Przytupnęła, podskoczyła i
pianino przewróciła.
>> >
>> > SZCZENIAK
W gąszczu szczawiu we Wrzeszczu klaszczą kleszcze na deszczu, szepcze
szczygieł w szczelinie, szczeka szczeniak w Szczuczynie, piszczy pszczoła pod
Pszczyną, świszcze świerszcz pod leszczyną, a trzy pliszki i liszka taszczą
płaszcze w Szypliszkach.
>> >
>> > TRZNADLE
W krzakach rzekł do trznadla trznadel: - Możesz mi pożyczyć szpadel? Muszę
nim przetrzebić chaszcze, bo w nich straszą straszne paszcze.
Odrzekł na to drugi trznadel: - Niepotrzebny, trznadlu, szpadel! Gdy
wytrzeszczysz oczy w chaszczach,z krzykiem pierzchnie każda, paszcza!
>> >
>> > ŻABA
Warzy żaba smar, pełen smaru gar, z wnętrza gara bucha para, z pieca
bucha żar, smar jest w garze, gar na żarze, wrze na żarze smar


Wyświetl wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: Akademia Malucha
Witam serdecznie nie bede oczerniala tu AM,chyba juz wszystkiego się
dowiedzielismy;( wszystkich z neismaczonych rodzicow mogę zaprosic do
przeczytania naszej oferty stwarzamy placowke bezpieczna;)) Nie naklaniam nikogo
w zaden sposob do przeniesienia dziecka akurat do Nas ale warto przeczytac i
przemyslec nasza ofertę;) pozdrawiam serdecznie .
P.S Wspomne tez ,ze Pani z AM byla na tyle beszczelna,ze dzwonila do mnie
wypytywala o wszystko i chciala ogladac placowke,a nawet chciala plan
rozmieszczenia pomieszczen;/ŻAŁOSNE!

Witam serdecznie od września otwieramy NOWĄ MINI AKADEMIE prawdopodobnie o
nazwie "Gabilandia".Nowo powstające miejsce zabaw i nauki dla dzieci powstaje w
Żyrardowie (4minuty do stacji PKP)-będzie istniała możliwość pozostawienia auta
na naszym placu.
ZAPRASZAMY DZIECI DO GRUP 2-LATKOW,3- LATKOW I 4 -LATKOW.

Pierwsze lata życia człowieka to okres intensywnych przemian rozwojowych,
dlatego nie można go nie docenić i lekceważyć, ponieważ...

* 50% zdolności człowieka do uczenia się rozwija się w pierwszych 4 latach życia
* kolejne 30 % wykształca się do 8 roku życia
* 20% inteligencji kształtuje się pomiędzy 8-17 rokiem życia
Dzieci uczą się najlepiej tego, czego doświadczają wszystkimi zmysłami, należy
więc je odpowiednio stymulować do rozwoju.

METODY PRACY
Zajęcia poprowadzimy opierając się na różnych, sprawdzonych metodach pracy z
małymi dziećmi, ale w szczególności wykorzystamy następujące:

* Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne (główna naszej placówki)
* Zajęcia muzyczne i taneczne z elementami metody Carla Orff’a
* Elementy metody Dobrego Startu
* Metoda Knill
Zajęcia którymi wypełnimy czas spędzany w placówce
-J.angielski
-zajęcia taneczne
-zajęcia plastyczne
-muzyczne
-gimnastyka buzi i języka
-gimnastyka ogólna
-nauka poprzez zabawę
-zabawy rozwijające na świerzym powietrzu
-bajkowe opowieści,czytanie książek
-leżaczkowanie
-odwiedziny Pana Strażaka,Policjanta
-WYCIECZKI


Co oferujemy:
-Karnety miesięczne
-opieka na godziny
-opieka w godzinach wieczornych i soboty
-możliwość organizacji urodzinek z udziałem Animatora

Stwarzamy placówkę przyjazną dzieciom i ich rodzicom

Planowane godziny otwarcia pn.-pt. 7-19 i sb. 8-15.30
Ostatni tydzień sierpnia planujemy zajecia 2godzinne wraz z rodzicami ,aby
dzieci przyzwyczaiły się do naszej obecności oraz aby Państwo zobaczyli po
części jak będą wyglądały nasze zajęcia.

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych naszą ofertą rodziców
czarnecka19@op.pl
gg 1131196
odpowiem na wszystkie pytania;)

Plcówkę bedzie mozna obejrzec w drugiej polowie lipca poniewaz jest ona
generalnie remontowana przez wlascicieli obiektu i dostosowywana do naszych potrzeb. Wyświetl wszystkie wiadomości z tego tematu



Temat: zabawy logopedyczne
GŁOŚNO I WYRAŹNIE
Poznasz pana po cholewach, a idola - po dykcji. Profesjonalista śpiewa i mówi
wyraźnie, a podstawą wyraźnej wymowy jest poprawna artykulacja wszystkich
samogłosek.
Układ ust przy wymawianiu głoski "a" powinien przypominać równy okrąg (jak
byśmy chcieli ugryźć jabłko czy pokazać chore gardło lekarzowi). Głoska "o"
kształtem ust bardziej przypomina jajko. "U" układa usta w charakterystyczny
dziubek. Głoska "e" przypomina głoskę "a", usta są jednak nieco
spłaszczone. "I" to wąski pasek, usta układają się w nienaturalny uśmiech "od
ucha do ucha". "Y" nie wymaga od nas szczególnego układu ust. "Ą" i "ę" są
wyraźnie nosowe, dźwięk powstaje przy dużym udziale nosa. Uwaga! Samogłoskę "ę"
wymawia się z lekko zmniejszoną nosowością, nieco krócej, a nawet bez rezonansu
nosowego. Pełne brzmienie nosowe "ę" jest rażące i podczas występów publicznych
się go unika.

Główne błędy, które można było zaobserwować u bardzo wielu kandydatów na idola,
to:
1 - niepoprawna artykulacja głoski "a" - spłaszczanie (usta układają się jak
przy wymowie głoski "e");
2 - niedomawianie ("zjadanie") końcówek wyrazów, np. "jes"
zamiast "jest", "żar" zamiast "żart", tak;
3 - zbitki wyrazowe, np. "wiemamo" zamiast "wiem mamo", "naprawózek"
zamiast "napraw wózek";
4 - naleciałości regionalne (jak śledzikowanie czy małopolskie
upraszczanie "czeba", "czeciej", "dżwi" zamiast "trzeba", "trzeciej", "drzwi").
Zanim rozpoczniesz ćwiczenia artykulacyjne, rozgimnastykuj aparatu mowy.
Wszystkie ćwiczenia wykonuj z przesadną dokładnością, najlepiej przyglądaj się
sobie w lusterku.

GIMNASTYKA BUZI I JĘZYKA
1. Parsknięcie (naśladowanie konia) - wykonuj je przy zamkniętych wargach i
lekko zaciśniętych zębach. To najlepszy rozluźniający aparat mowy przerywnik,
więc parsknij sobie po każdej serii ćwiczeń.

2. Kilka razy szeroko otwórz i zamknij usta, układając je w pozycji
poszczególnych samogłosek (najlepiej w kolejności "a", "o", "u", "e", "i", "y".
Na razie rób to bezdźwięcznie. Pamiętaj o parsknięciu.
3. Lekko otwórz usta, dolną szczęką zataczaj w poziomie jak najrówniejsze koła
10 razy w jedną i 10 w drugą stronę (powinieneś wyglądać jak krową przeżuwająca
trawę).
4. Podobne okręgi tym razem zataczaj w pionie.
5. Wysuwaj szczękę na przemian daleko do przodu i do tyłu.

6. Zaciśnij zęby, układaj usta na przemian w szeroki uśmiech i wąziutki dziubek.
7. Zaciśnij zęby, ustami stulonymi w dziubek staraj się dotknąć na przemian
ucha lewego i prawego.
8. Zamknij usta. W przestrzeni między wewnętrzną stroną warg i zębami zataczaj
językiem okręgi kilka razy w jedną stronę i kilka w drugą.
9. Otwórz usta. Zataczaj okręgi jak najmocniej wysuniętym językiem, tym razem
po zewnętrznej stronie warg - kilka razy w jedną i drugą stronę.
10. Przy lekko rozchylonych ustach bardzo szybko przeprowadzaj koniuszek języka
z jednego kącika ust w drugi. Ćwiczenie to można wykonywać również baaardzo
powoli (jest wtedy jeszcze trudniejsze).

Wyświetl wszystkie wiadomości z tego tematu

.

 

 

 

 

 

 

Copyright osobiste ÂŤ Moja oś świataAll Rights Reserved
 

 

Design by: DesignersPlayground